Dynamic Glitter Text Generator at TextSpace.net

2013....kembali menjadi seorang guru....

Hmmmm.....2013 yang penuh dengan kejutan demi kejutan...setelah 9 tahun meninggalkan bidang perguruan akhirnya pada 15 Jan 2013 aku kembali bergelar seorang GURU...Dunia yang telah lama aku tinggalkan namun atas nama perjawatan aku kini bergelut semula dengan buku-buku, anak-anak murid, segala macam pelaporan yang perlu diisi online dan hard copy dan sebagainya.....

Benarlah kata orang....kalau dah GURU tetap seorang GURU....biarpun bertahun berlalu, alhamdulillah skill GURU tetap ada di jiwa....Ini memudahkan ku untuk membiasakan semula dengan suasana persekitaran persekolahan..Dunia telah berubah tetapi persekitaran sekolah masih di takuk lama...budaya ponteng, tak buat kerja, tak bawak buku dan segalanya masih sama seperti 9 tahun yang lalu...

1 comment:

  1. dengar cerita kawan2 dawama pencetak buku teks, telah membuat cop sekolah2 lebih dari 10 buah sekolah di N. sembilan dan johor. apa yang saya sempat ingat adalah sekolah. sjk c chung san rompin, sjk t dato k,pathmanaban, sek men keb tamil log, sek keb palong 3, palong 7, sek keb rompin sendiri, smk dato penggawa barat pontian,sek keb mensudut lama batu aman segamat. sjk c ai chun segamat, sek men keb seri bali,kebanyakan sekolah di sekitar segamat. harap pihak sekolah2 semak,katanya buku belum habis hantar ke sek, borang dah cop dan tanda tangan pun tiru katanya, untuk dihantar kemana saya pun tak tahu katanya. Kepada guru2 yang dipertanggung jawab sila semak.

    ReplyDelete